האם אתה רוכב שורד?
האם אתה רוכב טוב? ברור שכן, אחרת לא היית שורד. שאלת פעם את עצמך על מה אתה *חושב* כשאתה רוכב? בואו נדבר רגע על שאלות
האם אתה רוכב טוב? ברור שכן, אחרת לא היית שורד. שאלת פעם את עצמך על מה אתה *חושב* כשאתה רוכב? בואו נדבר רגע על שאלות
למי מאיתנו זה עוד לא קרה? נהג לפניך, תיכף מאחוריך אבל בטווח הקצר של המעבר לאחוריך הוא עושה משהו שגורם לך להחסיר פעימה או אפילו
אז עוד הייתי בתול מסלולים.כלומר, עוד לא רכבתי על מסלול.עוד לא ניהלתי אופנוע על אספלט של מסלול, בתנאים של מסלול. לא ישנתי בלילה שלפני. דמיינתי
יש כאלו שנבהלים כשהם שומעים שהדרכת ProTrack שלנו כוללת "רכיבה במסלול" ועונים לנו תשובות מתחמקות ותרוצים שכבר מוכרים לנו היטב. לנוחיותכם, ריכזנו כאן את הסיבות
נשים רוכבות הן פשוט אלופות!
להלן כמה נקודות שיעזרו לכן להישאר מהממות ונינוחות.
הרעיון הוא לנצל את זמן הרכיבה היום-יומי בפקק ובעומס התנועה העירוני לטובתנו.
קבלו…
סבלנות היא אחד מהשרירים החשובים בו צריך כל אופנוען לשלוט. למה אנחנו מתכוונים…?
משקף הקסדה הוא החלון דרכו אנחנו משקיפים החוצה ומביטים קדימה בזמן הרכיבה. ככה אנחנו שומרים עליו…
אפקט 'דאנינג-קרוגר'. אדם חסר השכלה רלוונטית אינו מודע להיקפו של התחום המדובר ולכן עלול להעריך ביתר את ידיעותיו המועטות. מה??? כנסו
אופציה למציאה: ספורט-טורינג. קטגוריית האופנועים שפרחה עד סוף העשור הראשון של שנות האלפיים והוחלפה על ידי כל מה שמכונה כיום אדוונצ׳ר
לכל רוכב יש שדה ביצועים בו הוא מרגיש נוח לתפקד ברוגע ולהתמודד בקור רוח גם במצבים מלחיצים.
לשיטתינו, מבט הוא כלי תפעול לכל דבר ברכיבה על אופנוע והוא הבסיס לטכניקת רכיבה נכונה.
על משמעת עצמיתֿ, ניהול סיכונים ומלחמה נגד האגו. איך זה משפיע לנו על הרכיבה ומה עושים?
האם האימון שלכם אפקטיבי? האם השתפרתם? רק השעון קובע. הפעילו סטופר וכנסו לקרוא.
מזמינים אתכם להצטרף לקורס הרכיבה החדש שלנו המתקיים במסלול הדרכה
הבטחה: בסוף קורס רכיבה בן יום אחד אתם תעשו דברים שלא עשיתם קודם, דברים שחשבתם שלוקח חודשים להגיע אליהם. אני לא טוען את זה כי אני מוכשר יותר מהרגיל אלא בגלל שבסוף יום ההדרכה, חוץ ממני, כל עשרת המשתתפים בקורס טענו שהם הפתיעו את עצמם.
מאז שיצא האופנוע הזה, הימאהה MT 09, לאוויר העולם המקוון חשבתי לעצמי שיש כאן משהו שבאמת יכול להיות מעניין: שלדה מינימליסטית, תנוחה זקופה וכידון רחב כמו שאני אוהב. וכוח. הרבה כוח. לא כוח של 280 קמ"ש כשאתה מחופר תחת איזה חופה קטנה אלא כוח בשרני שדוחף את הגלגל האחורי לאורביטים מדליקים מסביב לגלגל הקדמי ואת הקדמי לאוויר. מומנט יהיה נכון יותר להגדיר כוח כזה.
כמעט כולם מסכימים שהרבה מהכישורים שנלמדו ברכיבת שטח הועברו ישירות לרכיבת הכביש. ככלל, אפשר לטעון שלרוכבי כביש עם רקע חזק ברכיבת שטח, יש שליטה הרבה יותר טובה, יותר מודעות והם רוכבים בטוחים יותר מאשר אלה שרוכבים רק בכביש. אז, הנה רשימת עשרת הסיבות למה רכיבת שטח היא נהדרת עבור רוכבי כביש:
השליטה בדו-גלגלי מורכבת יותר מבחינה טכנית לעומת השליטה במכונית למשל. לצורך הפעלה נכונה ומדוייקת נדרשת קודם כל קואורדינציה גבוהה יותר, והן יותר רגש באמצעי התיפעול השונים. מרכיב עיקרי נוסף בשליטה בדו-גלגלי נובע מעצם העובדה שלמשקל גוף הרוכב השפעה קריטית על היציבות – וממנה על אחיזת הכביש וההתנהגות של הכלי. בואו נעשה סדר בבלאגן…
רוכב דו-גלגלי נדרש להתאים את עצמו לתנאי הסביבה בו הוא רוכב. תנאי הסביבה משפיעים על צורת הרכיבה, הלבוש אותו ילבש הרוכב, התנהגות הרוכב והתקשורת עם המכונה המופלאה עליה הוא רוכב. בבלוג זה נסרוק את משתני הסביבה השכיחים ביותר המשפיעים על הרכיבה שלנו, ננסה לפתור את הבעיתיות ברכיבה על דו-גלגלי בשמש/ אור מסנוור, בלילה, בעומס תנועה גבוה, בכביש מפותל או הררי ובחורף.
עקב ממדים ומשקל נמוכים בדו-גלגלי לעומת שאר כלי הרכב המוכרים, ישנה השפעה מורגשת לנשיאת מורכב אחורי – ובמקרים מסויימים אפילו למטען כבד המונח על הסבל או בארגז מאחור. בדו-גלגלי בסיס הגלגלים קצר ומרכז הכובד גבוה, מה שאומר כי בכל תאוצה או בלימה עובר הרבה משקל בין הגלגלים ומשפיע על מידת האחיזה שלהם בקרקע, וכאמור ככל שמשקל רב יותר מצמיד צמיג מסויים לקרקע כך אחיזתו גבוהה יותר. בנוסף, למורכב מוח נפרד מזה של הרוכב, והוא עלול להגיב באופן שונה לסיטואציות שאנחנו כרוכבים רואים כנורמאליות לחלוטין. אין זה משנה מי צודק – עצם היכולת שלו לבצע תנועות או לזוז באופן שעלול לגרום לרוכב לשליטה פחות טובה בכלי מחייב יצירת תקשורת והבנה, כמו גם הכנה נכונה למצבי הרכבת נוסע נוסף.
המיגון הוא האמצעי האחרון להגן על שלמות גופינו לאחר שלא הצלחנו למנוע את איבוד השליטה. נכון, רובנו מעדיפים לא לחשוב על זה כלל, אבל גם הכחשה והדחקה של העלול לקרות לא ייגן עלינו במידה ונצטרך. על כן, משמש המיגון לרוכב תוספת של ביטוח במקרה תאונה. באמצעות שיכלול של יותר מ- 50 שנה בתחום המיגון היום אנחנו יכולים ליהנות גם ממיגון שהוא מאוד יעיל, נוח במידה רבה אם מתאימים אותו לשימוש באופן נכון, וקיים במיגוון מחירים ומותגים. ריבוי האפשרויות בבחירת המיגון המתאים לך ולמשימה כמו גם טווח המחירים הרחב, עלול לגרום לבחירת ציוד שאינו המתאים ביותר או לחוסר יכולת להחליט. כאן ניסקור את הסוגים השונים והתאמתם למשימות.
אז מהו בעצם מבט נכון ברכיבה? הרבה מאיתנו, בין אם עברו הכשרה או אפילו קראו חומר מקצועי בנושא, זוכרים את ההגדרה המאוד כוללנית: "מבט רחוק!" כשלעצמו מדובר באמירה נכונה ומדוייקת, אך ללא ידיעת מספר אלמנטים נילווים המהווים ביחד משוואה מורכבת יותר – מדובר באמירה שאינה מספקת. נתחיל מהגדרת המבט והיא יצירת צפי והכנה, והיכולת לתיזמון פעולות. זאת כאשר ישנם שני סוגי של ראיה בהם אנחנו משתמשים – ראיה ממוקדת (אזור קטן וספיציפי בתוך שדה הראיה שלנו בו אנחנו מסוגלים להתפקס) וראיה מרחבית (כל שאר שדה הראיה והחלק בו אין לנו פוקוס).
בקצרה, אופנוע זה מגניב וקטנוע לא. סתם סתם סתם. ברור שיש את משפחת קטנועי-העל אבל נשאיר אותם רגע בצד ונצלול לעומק ההבדלים המהותיים, והפעם ברצינות.
מתי נעדיף לבלום לפני מפגע כלשהו הנמצא לפנינו? ומתי נעדיף לשנות את הקו/ נתיב בו אנו נעים כדי לעקוף את הבעיה? מדובר ללא ספק באחת הסוגיות החשובות והלא קלות להחלטה עבור המשתמש הדו-גלגלי, ואין ספק שניסיון והאימון בכל אחת מהטכניקות תסייע להגעה להחלטה הנכונה עבור כל מצב בפני עצמו ובוודאי לאיכות הביצוע שלנו. הכלל המרכזי סביבו אנחנו ממליצים לנקוט הוא, שלמהירויות נמוכות יחסית (עד כ- 50 קמ"ש) בהן מרחק העצירה של דו-גלגלי הוא קצר – רבים הסיכויים שנצליח לגייס לטובתינו את הבלמים ואת יתרון הדו-גלגלי על פני שאר כלי הרכב בתחום המשקל הנמוך שמסייע בקבלת מרחקי בלימה קצרים. במהירויות גבוהות יותר גם הדו-גלגלי נדרש למרחקי בלימה בילתי-מבוטלים ולכן מחוץ לעיר למשל, שם גם הנתיב רחב יותר ובעל שוליים גדולים יותר, סביר שנעדיף לנסות לחמוק מאלמנט שמסכן אותנו על הנתיב בו בחרנו לנוע.
בזמן תנועה בכל כלי רכב ישנה חשיבות עליונה לבחירת המהלכים העומדים לפניך, בהתאם לתנאים הסביבתיים בהם אנו מתפקדים. בראש ובראשונה יש להתאים את מהירות התנועה שלנו לעומס התנועה, מבנה הדרך ומספר הנתיבים, איכות הדרך והאלמנטים השונים שעלולים לגרום להפרעות קצב. גם ליכולת הרכיבה האישית שלנו יש משמעות בבחירת הקצב הנכון עבור כל אחד מאיתנו, בהתאם למיומנות, המצב הנפשי או הערנות בה אנו מתפקדים. בחירת הקצב היא פעולה מתמשכת וקבועה, למעשה כל מספר שניות מוטלת על הרוכב האחריות לשאול את עצמו: "מהו הקצב הנכון עבורי בהמשך הדרך?" במקביל לבחירת הקצב עלינו לצפות באופן הטוב ביותר את הכיוון הכללי ואת קו התנועה באופן מדוייק – כלומר היכן אני מתכוון להניח את הגלגלים בהמשך הנתיב שלפניי?
קוואסאקי er-6nהוא אופנוע תקציב עירום ופשוט, פשוט מדי. אז למה בחרתי דווקא בו?
כפיר לוין תהה האם מנוע 250 סמ"ק מרובע פעימות "מספיק לו". הוא יצא עם הוסקוורנה וחזר עם שורה תחתונה.
צ'יקו שלנו חיפש אופנוע אדוונצ'ר ורכש אהבה. חיפש לצאת לרכוב ומצא זוגיות בועטת. הק.ט.מ. 990 אדוונצ'ר של צ'יקו הוא אופנוע "יד אחרונה" שהפך לחלק מהמשפחה.
בואו נצלול אל המושג "אדוונצ'ר", אל הקטגוריה "אדוונצ'ר". אדוונצ'ר אדוונצ'ר אדוונצ'ר.
ממש כמו היסודות של גורד שחקים, מבט נכון הוא הבסיס לבניית שאר היכולות וטכניקות הרכיבה על דו-גלגלי. אבל אולי חשוב יותר, בלעדיו נהיה חשופים יותר לסכנות שברכיבת אופנוע.
זוהי החוויה של זוג צעירים שבחיפזון מחפיר, הפיקו הרפתקה והבריחו מאירופה אופנועי מוטוקרוס. סיפור אמיתי, לא נגענו.
"אנימיזם" הוא מונח בתחום האנתרופולוגיה והפסיכולוגיה המייחס נשמה לטבע כולל החי והדומם המרכיבים אותו. איך זה קשור לאופנוענות?
אספנו יצירות של אנשים מוכשרים מכל העולם שהמציאו, שיפצו ובנו מחדש כלים סופר מעניינים שמתאימים לרוכבים שלא זקוקים יותר לביצי הענק שלהם.
"סאלי- פתרונות מתקדמים" מייצרים ספריי שעושה קסמים באופנוע ובציוד שלכם. שווה ביותר.
זה מתאים לכל רוכב? רלוונטי לכל אופנוע? כל התשובות בפנים…
ימאהה טנרה 700 הוכיח לנו שלא חייבים את דף הנתונים הכי מרשים בכדי להינות מאופנוענות במקסימום. אדוונצ'ר להמונים? להלן המתכון.
"האימונים הוכיחו שזה משתלם. מהקפה להקפה הזמנים יורדים וזאת למרות שאני לא מכוון למהירות. המשפט שאני אומר למודרכים שלי הכה בי -קצב ומהירות הם תוצר לוואי של זרימה, דיוק וחלקות." כפיר אלדד מסכם מקום ראשון במירוץ!
טמפרטורת הצמיגים בכלי דו-גלגלי קריטית להתנהגות כביש מיטבית. בואו נעשה קצת סדר בנושא החשוב הזה.
השאר פרטים ונחזור אליך: