למה בחרתי KTM ADVENTURE 990?

צ'יקו שלנו חיפש אופנוע אדוונצ'ר ורכש אהבה. חיפש לצאת לרכוב ומצא זוגיות בועטת. הק.ט.מ. 990 אדוונצ'ר של צ'יקו הוא אופנוע "יד אחרונה" שהפך לחלק מהמשפחה.

כתב: צ'יקו ענתבי 

קשב וריכוז.

כבר בגיל שש, כיתה א', אמא שלי קיבלה את הטלפון הראשון מהמנהלת: "בבקשה גבירתי, תגיעי לבית הספר מיד!!! הבן שלך צ'יקו שובר את הכיתה…"

חיים והתמודדות עם "קשב וריכוז" מכתיבים צורך בתזוזה, תזוזה מהירה. חיפשתי מכונה שתהיה נפש תאומה שלי. אופנוע עם אותה בעיית קשב, אופנוע שהוא חבר, כמאמר הקלישאה- אופנוע עם נשמה. הק.ט.מ 990 אדוונצ'ר המיתולוגי, הדינוזאור, שלוח הרסן, הפראי, נטול הבקרות, מנתץ השלשלאות,  פרי-הסער ואבי כל הדרקונים, מגן שבע הממלכות, יורק האש. מכונה שניחנה בסאונד מופלא ומרעידה את השטח. בכביש, המכוניות יפנו דרך למשמע צמד האקרפוביץ' כאות כניעה למשקף הרוח הקצרצר ולמראה הקרבי. לטעמי, הק.ט.מ 990 הוא ממש לא אופנוע סטנדרטי ובהחלט לא בנוי עבור כל רוכב. כמו סוס 'מוסטאנג' קשה לאילוף. הוא לא יניח לך לשבת על האוכף אלא אחרי שעברת איתו כברת דרך ארוכה ורק אז, אם בכלל, הוא ירשה לך לרכוב עליו. לתת לו פקודות ולציית להן. האופנוע הזה הוא אח כמעט תאום של ה-950 אדוונצ'ר שניצח את מירוץ ה"דקאר" פעם אחר פעם כשפבריציו מאוני דוהר איתו בחולות המדבר. אופנוע שמאוני וג'ובאני סאלה היו שותפים בתכנונו ונלחמו על כל פרט, גרם וזווית בייצור. אופנוע שהחיבור אליו לא קורה ברגע. הוא דורש דייטים זוגיים ובחינת כל התפריט. המצערת עצבנית, חדה וצייתנית שדורשת פקודות כירורגיות כשל מנתח מוח בהדסה עין כרם.

אופנוע כלבבי.

שאלת נושא כזו המתחילה במילה "למה", לא עולה כלל על הדעת, לא על דעתי בכל אופן. אם כבר, אפשר לשאול אישית את הקטום בעל האופי למה הוא בחר בי. לא חושב שיכולתי למצוא אופנוע אדוונצ'ר שיתאים לי כל-כך בכל פרמטר. יתאים לאופי הרכיבה שלי, ליעדים ולסגנונות אליהם אני מכוון.

כשמביטים על האופנוע שלי מקרוב רואים כלי חתיך וסופר-מושקע שבקרביו צלקות קרב ובשורות שטח. ה-990 הוא אחד האופנועים שנראים ומרגישים הכי טוב כשהם מלוכלכים בבוץ. אופנוע שגורם לך לצרוח בקסדה כמו ילד מתלהב. אופנוע שיחזיר אותך הביתה גם כשהוא פצוע ומדמם מבלי להתלונן במאום.  אופנוע שמסוגל לשחרר עצמו מכל מנעול ולצאת לשטח לבדו אם הבעלים לא ראוי לו. אופנוע ששומע אותך מתקרב לגראז' וכבר מתחיל לקשקש בזנב מאושר. אופנוע שנותן לך לחבק אותו אחרי ובזמן הרכיבה. אופנוע שמאפשר תנוחת עמידה וישיבה מושלמת!!!

לדעתי זה חד משמעית האדוונצ'ר הכי יפה ואופה שנראה מאז ומתמיד על הפלנטה שלנו! לא אכנס כלל לנתונים טכניים משעממים, הספקים ומומנטים. כן אציין שהמכונה האגדית שנקראת ק.ט.מ 990 אדוונצ'ר עובדת בכללותה בהרמוניה מושלמת בניצוחו של מנוע ה-LC8  הפנטסטי ותזמורת מכלולים שמנגנת מוסיקה קלאסית של גיזגוזים מורכבים וממושכים.

For me- BEST ADVENTURE BIKE EVER.

ונחשו מה? את הטלפון הראשון בנוגע לבן שלי, גיא, קיבלנו כבר כשהיה בן חמש, עדיין בגן חובה. ובעוד אשתי משוחחת עם המפקחת ובחוסר אונים מביטה אליי ואני אליה- חשבתי לעצמי  "פאק…אני חייב עוד 990".

*הערת עורך: כבר יש שניים – דרוגון ודראקאריס האגדיים.

עוד מאמרים

כתבות

מוטו, גיליון יוני 2012, כתב: נח אבגר הלוי .

הבטחה: בסוף קורס רכיבה בן יום אחד אתם תעשו דברים שלא עשיתם קודם, דברים שחשבתם שלוקח חודשים להגיע אליהם. אני לא טוען את זה כי אני מוכשר יותר מהרגיל אלא בגלל שבסוף יום ההדרכה, חוץ ממני, כל עשרת המשתתפים בקורס טענו שהם הפתיעו את עצמם.

קראו עוד
כתבות

סיבוב בזק – ימאהה MT-09

מאז שיצא האופנוע הזה, הימאהה MT 09, לאוויר העולם המקוון חשבתי לעצמי שיש כאן משהו שבאמת יכול להיות מעניין: שלדה מינימליסטית, תנוחה זקופה וכידון רחב כמו שאני אוהב. וכוח. הרבה כוח. לא כוח של 280 קמ"ש כשאתה מחופר תחת איזה חופה קטנה אלא כוח בשרני שדוחף את הגלגל האחורי לאורביטים מדליקים מסביב לגלגל הקדמי ואת הקדמי לאוויר. מומנט יהיה נכון יותר להגדיר כוח כזה.

קראו עוד
כתבות

עשר סיבות למה רכיבת שטח מועילה לרוכב הכביש.

כמעט כולם מסכימים שהרבה מהכישורים שנלמדו ברכיבת שטח הועברו ישירות לרכיבת הכביש. ככלל, אפשר לטעון שלרוכבי כביש עם רקע חזק ברכיבת שטח, יש שליטה הרבה יותר טובה, יותר מודעות והם רוכבים בטוחים יותר מאשר אלה שרוכבים רק בכביש. אז, הנה רשימת עשרת הסיבות למה רכיבת שטח היא נהדרת עבור רוכבי כביש:

קראו עוד

מעוניין בקורסים שלנו?

השאר פרטים ונחזור אליך: