פחות זה יותר זה פחות

אפקט 'דאנינג-קרוגר' הוא סוג של הטיה קוגניטיבית, שלפיה אנשים מאמינים שהם יותר חכמים ויש להם יותר יכולת, כשבפועל נדיר שיש להם כאלה. 

באופן מהותי, לאנשים עם יכולת וידע נמוכים בתחום מסוים אין את המיומנויות לזהות את חוסר היכולת שלהם.

אפקט ה'דאנינג-קרוגר' יכול להשפיע על ההתנהגות וההחלטות שלנו, החל מעניינים יומיומיים ועד להחלטות משנות חיים.

למרות שלפעמים קל לזהות את ההטיה אצל אחרים, חשוב לזכור שהכי קשה לקלוט שאפקט 'דאנינג-קרוגר' עובד גם עליך.

בפועל, אדם חסר השכלה רלוונטית אינו מודע להיקפו של התחום המדובר ולכן עלול להעריך ביתר את ידיעותיו המועטות. לעומת זאת אדם בעל השכלה מרובה בתחום מסוים ומודעות להיקפו הרחב של תחום זה, עלול להעריך בחסר את הידע שלו ביחס לגבולות הרחבים של התחום. 

ולכן, אנחנו מזמינים אתכם להעשיר אצלנו את הידע האופנועני ואת איכות התירגול ולהעמיק את השורשים בחוויות אופנוענות מרתקות ומצילות חיים.

שלכם,

דור אבן-כץ, מדריך רכיבה בפרוריידינג.

עוד מאמרים

כתבות

מוטו, גיליון יוני 2012, כתב: נח אבגר הלוי .

הבטחה: בסוף קורס רכיבה בן יום אחד אתם תעשו דברים שלא עשיתם קודם, דברים שחשבתם שלוקח חודשים להגיע אליהם. אני לא טוען את זה כי אני מוכשר יותר מהרגיל אלא בגלל שבסוף יום ההדרכה, חוץ ממני, כל עשרת המשתתפים בקורס טענו שהם הפתיעו את עצמם.

קראו עוד
כתבות

סיבוב בזק – ימאהה MT-09

מאז שיצא האופנוע הזה, הימאהה MT 09, לאוויר העולם המקוון חשבתי לעצמי שיש כאן משהו שבאמת יכול להיות מעניין: שלדה מינימליסטית, תנוחה זקופה וכידון רחב כמו שאני אוהב. וכוח. הרבה כוח. לא כוח של 280 קמ"ש כשאתה מחופר תחת איזה חופה קטנה אלא כוח בשרני שדוחף את הגלגל האחורי לאורביטים מדליקים מסביב לגלגל הקדמי ואת הקדמי לאוויר. מומנט יהיה נכון יותר להגדיר כוח כזה.

קראו עוד
כתבות

עשר סיבות למה רכיבת שטח מועילה לרוכב הכביש.

כמעט כולם מסכימים שהרבה מהכישורים שנלמדו ברכיבת שטח הועברו ישירות לרכיבת הכביש. ככלל, אפשר לטעון שלרוכבי כביש עם רקע חזק ברכיבת שטח, יש שליטה הרבה יותר טובה, יותר מודעות והם רוכבים בטוחים יותר מאשר אלה שרוכבים רק בכביש. אז, הנה רשימת עשרת הסיבות למה רכיבת שטח היא נהדרת עבור רוכבי כביש:

קראו עוד

מעוניין בקורסים שלנו?

השאר פרטים ונחזור אליך: