על הקלאץ ועל העוקץ

המצמד. חברנו הטוב, המפריד אותנו מעולם הקטנועים (בעלי DCT לא להתחכם;) ונותן לנו חיבור ישיר ומדויק  אל הכח המועבר מהמנוע.

עבור רוכבים רבים תפעול הקלאץ' מסתכם בשני מצבים: ON/OFF. אך מהיום אני רוצה שתחפשו את "10 מצבי הקלאץ" על פני תנועת מנוף התפעול. כלומר, אין נקודת חיבור אחת מוגדרת אלא טווח מצבים כאשר התגובה שנקבל בתחילת החיבור של הקלאץ' תהיה שונה מהתגובה שנקבל בסוף החיבור שלו (הן בתאוצה והן בבלימות מנוע).

נסו להכיר את התנהגות המנוע על פני כמה שיותר משלבי הקלאצ' הנמצאים  במרווח הקטן לו אנו קוראים "נקודת החיבור".

וכעת לפרקטיקה. ניתן לגשת לעלייה כלשהי (בכביש או בשטח) ולתרגל התקדמות מעלה והתדרדרות מבוקרת אחורה רק בעזרת הקלאץ'. 

ככל שתכירו את כלי העבודה הזה טוב יותר ותדעו מראש את תגובת המנוע בכל מצב בטווח, תוכלו לשפר את חלקות הרכיבה וכתוצר לוואי לשלוט בקצב ולהגביר אותו.

אז תחיו על הצד, אבל עם תכנון 😉

בברכת ווילי שמח,

כפיר אלדד, מדריך רכיבה בפרוריידינג.

*קלאץ'=מצמד.

עוד מאמרים

כתבות

מוטו, גיליון יוני 2012, כתב: נח אבגר הלוי .

הבטחה: בסוף קורס רכיבה בן יום אחד אתם תעשו דברים שלא עשיתם קודם, דברים שחשבתם שלוקח חודשים להגיע אליהם. אני לא טוען את זה כי אני מוכשר יותר מהרגיל אלא בגלל שבסוף יום ההדרכה, חוץ ממני, כל עשרת המשתתפים בקורס טענו שהם הפתיעו את עצמם.

קראו עוד
כתבות

סיבוב בזק – ימאהה MT-09

מאז שיצא האופנוע הזה, הימאהה MT 09, לאוויר העולם המקוון חשבתי לעצמי שיש כאן משהו שבאמת יכול להיות מעניין: שלדה מינימליסטית, תנוחה זקופה וכידון רחב כמו שאני אוהב. וכוח. הרבה כוח. לא כוח של 280 קמ"ש כשאתה מחופר תחת איזה חופה קטנה אלא כוח בשרני שדוחף את הגלגל האחורי לאורביטים מדליקים מסביב לגלגל הקדמי ואת הקדמי לאוויר. מומנט יהיה נכון יותר להגדיר כוח כזה.

קראו עוד
כתבות

עשר סיבות למה רכיבת שטח מועילה לרוכב הכביש.

כמעט כולם מסכימים שהרבה מהכישורים שנלמדו ברכיבת שטח הועברו ישירות לרכיבת הכביש. ככלל, אפשר לטעון שלרוכבי כביש עם רקע חזק ברכיבת שטח, יש שליטה הרבה יותר טובה, יותר מודעות והם רוכבים בטוחים יותר מאשר אלה שרוכבים רק בכביש. אז, הנה רשימת עשרת הסיבות למה רכיבת שטח היא נהדרת עבור רוכבי כביש:

קראו עוד

מעוניין בקורסים שלנו?

השאר פרטים ונחזור אליך: