הרצאות מקצועיות
לרוכבי דו גלגלי

אקדמיית הרכיבה המתקדמת שלנו פועלת להנגשת ידע מקצועי על ידי השלמת ערכי ההדרכה מעבר לקיום הקורסים המעשיים, גם באמצעות הרצאות מקצועיות המשלימות את השכלת הרוכב הדו גלגלי.

ההרצאות מיועדות לארגונים, חברות, מועדונים ועמותות המעוניינים בהעברת תכנים מקצועיים המותאמים לצרכים הספציפיים לכל לקוח, לקבוצות החל מ- 20 ועד ל- 100 משתתפים.

הזמנת הרצאה מורכבת משני נושאים מתוך רשימת הנושאים המפורטת מטה כאשר נושא חובה הינו 'אסטרטגיה – דרך חיים דו גלגלית". כל נושא הינו בהיקף שעה אקדמית אחת.

ההרצאות שלנו

1. אסטרטגיה - דרך חיים דו גלגלית

הבנה מעמיקה ואופן היישום לתפיסת הבטיחות הנדרשת מכל משתמש דו גלגלי שרוכב בכבישים ציבוריים.

בהרצאה מועברות צורות החשיבה הנכונות, אופן המבט כתפיסה ודרך חיים אופנוענית ועד אפיון משכיל של נתוני הדרך ופיתוח חשיבה מניעתית.

הרצאת חובה לכל רוכב!

2. חורף ותנאים מכבידים

הרצאה הסוקרת את התנאים המכבידים אותם עלול לפגוש המשתמש הדו גלגלי, שיטה מושכלת לצפי ואבחון של סוג המורכבות ועד לדרכי פעולה נכונות למצבים אלה – כביש רטוב/ רוחות/ סנוור/ נשיאת מורכב/ מטען/ רכיבת לילה ועוד.

3. תחזוקה באחריות הרוכב

רוכבים רבים אינם מודעים או שאינם מבינים בכללי התחזוקה הקריטיים על מנת לשמור את הדו גלגלי שלהם במצב תקין ובטוח לרכיבה.

בהרצאה זו נסקור את המערכות הספציפיות בעלות השפעה ישירה על בטיחות הרוכב, כיצד יש להשגיח על מצבן ולזהות מבעוד מועד כי יש לגשת לגורם מקצועי לאבחון ו/או טיפול בבעיה. (צמיגים/ בלמים/ מערכת הינע/ דוושות ומנופים ועוד)

הבטיחות של הרוכב נמצאת בידיים שלו!

4. המרכיב הנפשי

כבני אדם אנו נתונים להשפעת הרגשות שלנו ברגע נתון על אופן התפקוד, ולאו דווקא  לטובה כשהמדובר ברכיבה על דו גלגלי.

בהרצאה זו נפרוט את ה'מוד' בו נמצא המוח שלנו בזמן רכיבה, ננתח ונבין את השפעות המצבים השונים על התפקוד ונדע לזהות מבעוד מועד חשיפה לסיכון מוגבר – כמו גם דרך נכונה להתמודדות.

5. רכיבה בקבוצה

הרצאה המיועדת למועדוני רכיבה או ארגונים מקצועיים הרוכבים בקבוצות סגורות, בה נעסוק בשפה המשותפת והתקשורת הנדרשת בין הרוכבים, הדגשת עיקרי הטכניקות הרלוונטיות לשליטה באופנוע הממוקם בתוך קבוצה (מבנה וסדר תנועה) הגדרת בעלי תפקידים ותחומי אחריות וסמכות, אופן טיפול באירועי משמעת ובטיחות ועד להתנהלות מקצועית בטיפול באירוע בטיחותי. 

6. מערכות בטיחות אלקטרוניות

הקדמה הטכנולוגית לא מפסיקה לחדש ולהתפתח, כך שהרוכב המצוי כבר אינו שולט או מבין כיצד עליו לשלב את תפעול ומידת ההתערבות במערכות הבטיחות המתקדמות.  לעיתים, הרוכב אף אינו מודע לסיכון בו הוא מצוי מעצם התפיסה – "יש לי מערכות בטיחות אז אני מוגן". 

בהרצאה נעשה סדר ונבדיל בין סוגי המערכות ותפקידן, אופן השימוש הנכון בהן תוך שילובן בידע של הרכיבה המודעת. כך, יתפקדו המערכות המתקדמות והחשובות האלה בשיא הפוטנציאל – כסוג של "תוכנית ביטוח" המתערבת היכן שהרוכב טעה, ומבלי להפוך את הרוכב לקהה חושים עקב שימוש לקוי במערכות מגנות.

7. רכיבת אדוונצ'ר

בשני העשורים האחרונים אנו חווים פריחה והיצע אין סופי של אופנועי אדוונצ'ר גדולים, כבדים, משוכללים ויקרים, לצד כלים בסיסיים יותר על פני כל טווח הנפחים, משקלים ושימוש בקדמה טכנולוגית. מה משותף לכולם? אפשרויות התאמה לסגנונות רכיבה מגוונים, חלקם מוטי כביש והאחרים דווקא לשטח, אפשרויות צמיגים מבלבלות ושלל כיוונים התאמות ושדרוגים המלווים את הרוכב הרבה מעבר לשלב רכישת הכלי עצמו.

בהרצאה זו נסקור את התחום, נבין את ההבדלים מתוך האפשרויות ונדע להתאים את אופנוע האדוונצ'ר שלנו לצרכים המגוונים עבור כל אחד.

8. סרטוני כמעט ונפגע

הרצאה מצילת חיים זו עושה שימוש בפלטפורמת הידע המועבר בהרצאת האסטרטגיה – על ידי צפייה וניתוח סרטוני "כמעט תאונה". נתייחס לטעויות שהובילו למצב המסוכן, ניתוח מקור הטעות והדגשה של הפעולות הנכונות בהן אמור היה לנקוט הרוכב על מנת להימנע או לחמוק מהסיטואציה הבעייתית. הרצאה דינמית בהשתתפות הקהל.

צרו קשר ומלאו פרטי התקשרות, ונשוחח