הקורסים החדשים לשנת 2022. לפרטים, שלחו הודעה בוואטסאפ 052-232-6659
החורף כבר כאן! מקומות אחרונים בקורסי האנדורו והאדוונצ'ר- פרטים והרשמה בווטסאפ 0522326659

על הקלאץ' ועל העוקץ

המצמד. חברנו הטוב, המפריד אותנו מעולם הקטנועים (בעלי DCT לא להתחכם;) ונותן לנו חיבור ישיר ומדויק  אל הכח המועבר מהמנוע.
עבור רוכבים רבים תפעול הקלאץ' מסתכם בשני מצבים: ON/OFF. אך מהיום אני רוצה שתחפשו את ''10 מצבי הקלאץ'' על פני תנועת מנוף התפעול. כלומר, אין נקודת חיבור אחת מוגדרת אלא טווח מצבים כאשר התגובה שנקבל בתחילת החיבור של הקלאץ' תהיה שונה מהתגובה שנקבל בסוף החיבור שלו (הן בתאוצה והן בבלימות מנוע).
נסו להכיר את התנהגות המנוע על פני כמה שיותר משלבי הקלאצ' הנמצאים  במרווח הקטן לו אנו קוראים ''נקודת החיבור''.

וכעת לפרקטיקה. ניתן לגשת לעלייה כלשהי (בכביש או בשטח) ולתרגל התקדמות מעלה והתדרדרות מבוקרת אחורה רק בעזרת הקלאץ'. 
ככל שתכירו את כלי העבודה הזה טוב יותר ותדעו מראש את תגובת המנוע בכל מצב בטווח, תוכלו לשפר את חלקות הרכיבה וכתוצר לוואי לשלוט בקצב ולהגביר אותו.

אז תחיו על הצד, אבל עם תכנון ;)
 
בברכת ווילי שמח,
כפיר אלדד.

*קלאץ'=מצמד.

מעונין בקורסים שלנו?

השאר פרטים ונחזור אליך:

הקורסים שלנו

להפוך את הרכיבה לבטוחה יותר עבורך