מדיום רייר


מי שהחליט לקחת אחריות על הרכיבה שלו כבר צריך לדעת שהבוס בתחום הבלימה הוא הבלם הקדמי. הוא האחד שעליו מוטלת רוב אחריות הורדת המהירות ואנחנו צריכים להיות חברים טובים מאוד שלו.

עם זאת, יש עוד איזה ברנש בתחום שנקרא 'הבלם האחורי'. רוב הרוכבים ניגשים קודם אליו כשהם מתחילים לרכוב כי הם עוד בטראומה מהסלטה שהם עשו בגיל 10 עם אופניים כשהם השתמשו בחוסר מודעות בבלם הקדמי(דרך אגב, זה לא סביר שזה יקרה באופנוע...)
בבלימה סטנדרטית יכולת הבלימה של הבלם האחורי מוגבל מאוד. בגלל שרוב המשקל והאחיזה עוברים קדימה בעת בלימה, הגלגל האחורי לא נעוץ בקרקע ומהר מדי הוא ננעל ו/או נכנס ה-ABS וכל העסק נהיה לא יעיל לטובת ייצור מרחק בלימה הגיוני.

אז מתי אנחנו כן אוהבים בלם אחורי ברכיבת כביש יום-יומית?
1. כבלם מלווה בכל תהליך בלימה. הוא מייצב את האופנוע ומקצר במעט את מרחק הבלימה.
2. ‏בבלימה במהירויות נמוכות.
3. ‏בבלימה על משטחים בהם האחיזה בעייתית- חניוני אפוקסי, משטחי תחנות דלק, חניוני עפר.
4. ‏ברכיבת השתחלות בין רכבים שימוש בבלם האחורי לא ישפיע על ההיגוי. בקטנועים יש יתרון נוסף שם הבלם האחורי בצד שמאל בעוד הגז נשאר הדבר היחיד שיד ימין צריכה לנהל.
5. ‏חורף, כביש רטוב, אזורי אספלט צבועים כשאין ברירה ויש צורך להשתמש בבלמים על גבי הצבע.

אז תבלמו, אבל עם תכנון ;)
דור, מדריך רכיבה בפרוריידינג.

צילום תמונת השער: בני דויטש.
 

מעונין בקורסים שלנו?

השאר פרטים ונחזור אליך:

הקורסים שלנו

להפוך את הרכיבה לבטוחה יותר עבורך