הקורסים מתאימים לרוכבים מתחילים וותיקים, קטנועים ואופנועים, כביש ושטח
פרוריידינג, אקדמיה לרכיבה מתקדמת הגדולה והמובילה בישראל

מוטו-טציות

ארה"ב, שוויץ או פינלנד, מכורים לאופנועים משתעשעים בחלומות דומים. מה יכול להיות הכי מגניב, הכי מיוחד, הכי חזק? אספנו יצירות של אנשים מוכשרים מכל העולם שהמציאו, ששיפצו ובנו מחדש כלים סופר מעניינים שמתאימים לרוכבים שלא זקוקים יותר לביצי הענק שלהם.

כתב: דור אבן-כץ 

מתוך ויקיפדיה: "...מוטציה, או בעברית תקנית, "תשנית". הוא מונח בביולוגיה שפירושו שינוי ב-DNA, כלומר, בהרכב הגנטי של יצור מסוים. שינו כזה עשוי להביא לשינוי באחת או יותר מתכונות היצור..." אז קבלו את השינויים הבאים:

1.      ימאהה YZ450 עם מנוע של בנשי 350 על סטרואידים-

מכירים ימאהה בנאשי? הבנאשי הוא טרקטורון ספורטיבי אייקוני מבית ימאהה שיוצר בין השנים 1987-2006 ונמכר בעיקר בארצות הברית אבל לא רק. במקור הוא מצויד במנוע טווין מקביל דו-פעימתי בנפח 350 סמ"ק שמפיק כ-38 כ"ס ומהווה פלאטפורמה מבוקשת לטובת שיפורים ושינויים. מכירים את ה-YZF450 ? מי שרכב על המוטוקרוס היפני יודע כמה חזק יכול להיות האופנוע הזה. עכשיו דמיינו סחיטת מצערת לאחר שבשלדת האופנוע הזה דחפו את מנוע הטווין הדו-פעימתי שירד מהבנאשי. עכשיו לכו צעד קדימה כי השוויצרי המוטרף שהשקיע כאן שעות של עבודה ועשרות אלפי דולרים שיפר את מנוע הבנאשי בקיט הגדלת נפח ל-521 סמ"ק דו-פעימתי פסיכופתי שמוציא בגלגל האחורי 110 כוח-סוס. כל הטירוף הזה שוקל רק כ-123 ק"ג(!!!). לפי התמונות ניתן לראות שהזרוע האחורית קיבלה הארכה ולפי הצמיג האחורי הכלי מיועד בעיקר לרכיבת חולות, כנראה כדי שניתן יהיה איכשהו לשלוט על המפלצת הזו. חלום!

http://dirtbikelover.com/yamaha-yz-521-banshee-110hp-two-stroke-build/

2.      פיאג'יו זיפ עם מנוע מוגדש.

אין הרבה פרטים על התמונה הזו שצצה ברשת ועל אמינותה והאם בכלל הדבר הזה נוסע ואיך. לפי התמונה מדובר במנוע וי-טווין שמקורו כנראה בהונדה טראנסאלפ ואליו שודך טורבו, אינטרקולר וכדומה. לפי הערכה לא מדויקת המנוע על שיפוריו מפיק כ-100 כוחות סוס. כל הטוב הזה הותקן על פיאג'יו זיפ 50/125. זה פירוש חדש לאלו שרוצים לרכוב "על המנוע". למרות הארכת וחיזוק הזרוע האחורית הביצועים אמורים להיות בלתי אפשריים אבל יותר ממעניינים.

3.      Gsx-r1000 dirtbike

אולי כבר פגשתם את הסרטון מריץ הדם של הכלי הזה שעף ברשתות החברתיות. מדובר על סדנת סטאנט פינלנדית בשם Stunt Freaks Team שהחליטו להוציא לפועל את הרעיון המשוגע שיש לכולנו בראש וליצור קומבינציה של אופנוע שטח ואופנוע סופר-ספורט. בעצם מדובר בשילוב בין קוואסאקי kx450 שנת 2014 שתרם את הפרונט במלואו, חישוקי הגלגלים והצמיגים לבין סוזוקי GSX-R1000 שנת 2003 שהביא בעיקר מנוע ארבעה צילינדרים בשורה שמספק 168 כוחות סוס. הפלסטיקה הוסרה ביחד עם רוב החשמל והאופנוע מוגן בסטאנט-סטייל. סעפת הפליטה פתוחה לחלוטין לטובת סאונד עוצר נשימה. אין ספק שהמוטציה הזו לא נראית נוחה או יעילה בשטח אבל למי אכפת?  רק תנו לפתוח גז ולקרוע את הצמיגים בדריפט אין סופי.

גולת הכותרת- החבר'ה מהסדנה הפינלנדית מתגאים בכך שהאופנוע חוקי לרכיבת כביש והציעו אותו למכירה תמורת 2,990 יורו. ממש לא מחיר בשמיים. לצערכם, הוא כבר נחטף.

https://www.youtube.com/watch?v=EvL6_CsH90A

4.      jrl "lucky 7"- כשמנוע רדיאלי של מטוס מוצא מקומו באופנוע.

מנוע רדיאלי נקרא בעברית "מנוע כוכבי" מכיוון שהצילינדרים מסודרים בהיקף המנוע סביב הציר המניע, במנועים מסוג זה מספר הצילינדרים תמיד אי-זוגי והשימוש העיקרי בו היה לכלי תעופה. עד שיום אחד התעורר עוד אמריקאי והחליט ליצור אופנוע סביב המנוע. האמת, התוצאה מלאה בסטייל. המנוע המשמש את ה"לאקי 7" בעל שבעה צילינדרים ונפח כולל של 2,800 סמ"ק. הקרוזר המיוחד הזה מוציא כ-110 כוחות סוס שמתקבלים כבר ב-360 סל"ד. כן, לא החסרנו אפסים. כבר ב-360 סל"ד.

ג'ון לוי, ממציא האופנוע הזה החליט להשתמש בסוג המנוע הזה רק בכדי להיות מיוחד. לאחר מכן גילה את חלקות המנוע, חוסר הרעידות ואת כמות המומנט המשגעת. למרות שהוא בעצמו לא מחשיב את האופנוע כפרקטי, אם תרצו להיות בעלים של אחד תיפרדו מסביבות ה-80,000 דולר.

https://www.youtube.com/watch?v=7VU-ULRps4Y

https://www.youtube.com/watch?v=uj4ERSSHCjE

5.      Kr800- Kawasaki Rotax 2stroke street bike

להלן התוצאה של שש שנות תכנון, בנייה ושידוך בין אופנוע כביש קוואסאקי zzr1200 שנת 2003 לבין מנוע דו"פ, בתצורת טווין-מקביל בנפח 799 סמ"ק שירד מאופנוע-שלג 'סקי-דו' שנת 2003. ביל שאנק הוא בחור מפנסילבניה-ארה"ב שהחליט לבנות אופנוע ספורט דו-פעימתי שיעמוד בכבוד מול אופנועי הספורט העכשוויים מבחינת ביצועים. הוא השתמש בכמה שיותר חלקים שמצא ב"תרומות איברים" וממה שהיה במחסן בכדי להוזיל עלויות ולבסוף אפילו רשם את המוטציה שלו ככלי חוקי לכביש.

כנראה שאחרי הזמן הארוך שהושקע בכדי שהאופנוע יתפקד מכאנית כבר לא נשארה לביל סבלנות לקוסמטיקה ועיצוב. מסתמן שהוא רק רצה לעלות ולצרוח בקסדה, אחרת אני לא מבין את ה"לוק" הסופי שכולל את מסכת החזית ההזויה, מתנע משיכה לגיבוי או את עריסת המנוע שכמו יצאה מסדנא של שרת בבית ספר. למרות חוסר הטאץ' העיצובי יש כאן חתיכת מכונה מיוחדת. ה-KR מתהדר במעל 100 כוחות סוס דו-פעימתיים בגלגל האחורי על משקל רטוב של כ-236 ק"ג. המהירות הסופית המכובדת אליה הגיע האופנוע היא סביבות 260 קמ"ש והיינו מוכנים להיות זבובון מעוך על המשקף רק כדי לשמוע ולהרגיש את זה.

 

*התמונות בגלריה מסודרות לפי סדר הכתבה.

מעונין בקורסים שלנו?

השאר פרטים ונחזור אליך:

הקורסים שלנו

להפוך את הרכיבה לבטוחה יותר עבורך